Czego się nauczyłem z tej książki ❓
Jak to wpłynęło na moje życie przedsiębiorcy ❓

⚡Oto konkretne lekcje ⚡

Na przestrzeni życia bardzo wiele czytałem. Jedną z książek, które zdecydowanie wywarły wpływ na moje myślenie jest „Strategia błękitnego oceanu” W. Chan Kim i Renee Mauborgne.


Główna idea książki „Strategia błękitnego oceanu”

☝️ Znajdź sposób na to by nie musieć konkurować. Sposobem na pokonanie konkurencji jest zaprzestanie prób jej pokonania. Czerwone oceany (środowiska wysoko konkurencyjne) zawsze będą istniały i zajmowały istotne miejsce. Błękitne oceany to niewykorzystana przestrzeń rynkowa, to kreowanie popytu, szansa na zyskowny wzrost. W błękitnych oceanach konkurencja jest nieistotna, ponieważ reguły gry dopiero mają zostać ustalone. Błękitny ocean to umiejętność spojrzenia na rynek i odkrycia nisz, w których nie ma wielu konkurentów, a są możliwości rozwoju.

Przykład na wykorzystanie „Strategii błękitnego oceanu” – z życia przedsiębiorcy

👉 W 2005 roku wprowadziłem do naszej motoryzacyjnej firmy usługę niszową, bardzo wyprzedzając rynek. Co to dokładnie była za usługa? Usługa wyciszania samochodów pod marką Sztuka Wyciszania. Byliśmy pierwszą tego typu firmą na rynku. Wyprzedzałem gotowość klientów na zakup i ich dopiero kiełkujące w tym zakresie potrzeby. Materiały niezbędne do przeprowadzania tego typu prac sprowadzałem z USA. Dziś firm o podobnym profilu jest bardzo wiele. Wyszedłem od potrzeby uczynienia ulubionego samochodu bardziej komfortowym. Zdecydowanie jest to doświadczenie, które wynikało ze zderzenia z lekturą książki. Wizja autorów nauczyła mnie sposobu patrzenia, który potem wykorzystywałem wielokrotnie w tworzeniu różnych innych marek i produktów. Tworzenia takiego ułożenia sytuacji, bym nie musiał konkurować, bo to co oferuję jest bezkonkurencyjne.

Przykład na wykorzystanie „Strategii błękitnego oceanu” – z książki

👉 Przykładem poruszanym w książce na wykorzystanie strategii błękitnego oceanu jest firma Cirque de Soleil. Firma ułożyła swoje „cyrkowe” usługi w sposób niespotykany w branży, faktycznie tworząc zupełnie nową branżę. Brak zwierząt. Cirque de Soleil to widowisko teatralne, akrobatyczne, muzyczne, z wykorzystaniem motywów przewodnich i fascynujących choreografii. Jeżeli nie widziałeś jeszcze ich wystąpienia, to zdecydowanie polecam. Rozrywka najwyższych lotów.


❓ Znasz i stosujesz strategię błękitnego oceanu? Co Ty pamiętasz z tej książki?
❓ Jestem bardzo ciekaw jaka książka wywarła olbrzymi wpływ na Twoje życie? Dlaczego?


 

UWAGA – AKADEMIA NEGOCJACJI ZAPRASZA:
Sprawdź negocjacyjne wydarzenia Akademia Negocjacji (webinary, wykłady stacjonarne i online, szkolenia otwarte z negocjacji w biznesie):