Jedno jest pewne – wzbogacenie warsztatu o techniki gamifikacji wyraźnie podnosi energię na sali!

Przekonaliśmy się o tym razem z ponad dwudziestoma uczestnikami innowacyjnego warsztatu zaprojektowanego i poprowadzonego we współpracy z Grzegorzem Olifirowiczem, autorem „Gamifikacja – 100 sposobów gamifikacji Twojego biznesu”. Pomimo później godziny, w oczach obecnych na sali było widać wyraźne zaciekawienie i zaangażowanie. To tylko utwierdziło nas w przekonaniu, że gamifikowane warsztaty mają w sobie potencjał na zwiększanie efektywności zarówno warsztatów jak i programów szkoleniowych.

O przykładowych technikach gamifikacyjnych użytych podczas warsztatu przeczytacie tutaj. A poniżej trzy lekcje merytoryczne płynące ze spotkania:

  1. Rozróżnienie pomiędzy celami oraz potrzebami. Podczas scenki negocjacyjnej odgrywanej w parach uczestnicy doświadczyli pewnego zjawiska. Osoba będąca w roli kupcy o wiele częściej komunikuje swój cel np. ‘wyremontowanie ośrodka wypoczynkowego’ niżeli potrzebę, z której ten cel wynika np. ‘potrzebę podniesienia jakości doświadczeń gości ośrodka’. Istotne jest, by wybadać tę kwestię podczas przygotowania do negocjacji, ponieważ poznanie potrzeby niesie za sobą dwie kluczowe korzyści. Po pierwsze, pozwala nam gruntownie poznać sytuację partnera. Po drugie, daje nam dostęp do szerszych możliwości przy opracowywaniu rozwiązania na porozumienie. Za każdym celem stoi potrzeba. Warto ją poznać na wczesnym etapie negocjacji a o ile to możliwe – jeszcze przed pierwszym spotkaniem.
  2. Fundamentalny paradygmat dobrych praktyk negocjacyjnych – by podchodzić do drugiej strony jako do partnera. To znaczy, że dbając o swoje interesy bierzemy pod uwagę również interesy partnera. Opracowując porozumienie szukamy rozwiązania, które zadowoli wszystkie strony będące przy stole. Dążymy do tego, by wykorzystać potencjał współpracy, dzięki któremu wspólnie osiągniemy o wiele więcej aniżeli osobno. Partnerskie podejście zapewnia etyczny i profesjonalny przebieg negocjacji.
  3. Kluczowym elementem przygotowania do negocjacji jest rozpatrzenie alternatyw. Wybierając kontrahenta do negocjacji dokonujemy wyboru spośród kilku potencjalnych opcji, które są naszymi alternatywami. Nawet krótkie poznanie naszych alternatyw znacząco podnosi rozpoznanie w sytuacji i pozwala określić naszą siłę negocjacyjną. Najlepszą alternatywę nazywamy BATNA. Służy jako punkt odniesienia, względem którego określamy jakie warunki u preferowanego kontrahenta nas zadowolą, a przy jakich możemy spokojnie odejść od stołu. Zobrazujmy to. Załóżmy, że chcemy kupić telewizor w sklepie. Cena półkowa to 1898zł. Stojąc przy regale sprawdzamy w porównywarce cen, że ten sam telewizor można kupić online w cenie 1835zł – to jest nasza BATNA. Jeżeli doradca klienta w sklepie nie obniży ceny do 1835zł to możemy spokojnie pójść do domu i zamówić przez Internet u konkurencji.

To tylko kilka zagadnień, które przyswoili uczestnicy grywalizowanego warsztatu z negocjacji. A co więcej, odegrali trzy scenki negocjacyjne w parach, by ćwiczyć nowo nabyte umiejętności.

Z racji na pozytywne komentarze od uczestników, planujemy kontynuować współpracę z Grzegorzem. Jeżeli byłbyś zainteresowany gamifikowanym szkoleniem z negocjacji dla swojej firmy lub społeczności, napisz do nas na wydarzenia@negocjator.warszawa.pl !

Poprzedni wpis
Następny wpis